loading...
سايت تفريحي سي روز
admin بازدید : 170 جمعه 10 آبان 1392 نظرات (1)

 

از انتشار وردپرس ۳.۶.۱ حدود ۲ ماه گذشته و آپدیت جدید وردپرس با ورژن ۳.۷ در حال ریلیز شدن هست. در این نسخه بیشتر ایرادات امنیتی و کد ساختار تصحیح شده و اینترفیس وردپرس تغییری نداشته. نسخه بتای وردپرس ۳.۷ هم اکنون منتشر شده و من در این نوشته قصد دارم که تغییرات این نسخه، نسبت به نسخه قبل رو بررسی کنم، پس با من همراه باشید.

 

آپدیت اتوماتیک

کی از ویژگی هایی که از وردپرس ۳.۷  انتظار میره، آپدیت اتوماتیک اون هست. وقتی آپدیت های جدید در دسترس قرار میگیرند، مدیران سایت های وردپرسی این آپدیت رو بصورت اتوماتیک و از داخل پیشخوان وردپرس انجام میدن. حالا، وردپرس آپدیت های کوچیک رو بصورت خودکار و بدون Username و Password انجام میده. یعنی مثلا از نسخه ۳.۷ به نسخه ۳.۷.۱. اما آپدیت های اساسی بدین ترتیب انجام نخواهد شد. مثلا از نسخه ۳.۷.۱ به نسخه ۳.۸.

وقتی با استفاده از صفحات توییتر و فیس بوک از مخاطب ها راجع به این موضوع نظر سنجی کردیم، جوابهای متنوعی از اون ها شنیدیم. برخی واقعاً پسندیده بودند و سایرین شدیداً ابراز نارضایتی میکردند. بهمین دلیل گزینه ی خاموش کردن آپدیت خودکار در فایل wp-config.php وجود داره. همچنین گزینه ای برای خودکار کردن کامل فرآیند و حتی آپدیت اتوماتیک وردپرس به نسخه های اصلی اون از طریق افزودن یک پارامتر معین در wp-config.php وجود داره.

بسته های مختلف زبان

وردپرس ۳.۷ همچنین پشتیبانی بهتری برای بسته های زبانی داره. حالا هدف وردپرس ۳.۷ نگهداری جداگانه ی فایلهای زبان برای زمینه ی پیشفرض، پلاگین ها و هسته ی وردپرس هست.  این برای کاربرا بدین معناست که اگر شما از وردپرس به زبان خودتون استفاده میکنید، با هر آپدیت وردپرس بصورت اتوماتیک فایل های زبان را برای زمینه ی پیشفرض، پلاگین ها و هسته وردپرس واکشی و تغییر میکنه.

کاربرا در حال حاضر نیاز دارن یک پیشفرض ترجمه ی آماده وردپرس پیدا کرده و فایل های زبان رو نصب کنند. خوشبختانه این ویژگی در مورد پلاگین ها هم توسعه یافته و نیازی نیست که کاربرا نگران دانلود و آپلود فایل های ترجمه برای هر پلاگینی که استفاده میکنن باشند.

آپدیت Password Meter وردپرس

تعیین پسوردهای قوی برای امنیت وردپرس بسیار مهم هستند. به همین دلیل هست که وردپرس یک ابزار سنجش قوی بودن پسورد داره که مقداری هم ضعیف عمل میکنه. حالا تیم مرکزی وردپرس ۳.۷ تصمیم گرفتن یه نوار سنجش پسوردی اضافه کنن که کاربرا رو تشویق کنه پسورد قویتری انتخاب کنند. این قابلیت بسیار خوبه به نظرم. چون اجبارا باید پسورد قوی داشته باشید تا بتونید وردپرس رو نصب کنید.

بهبود WordPress Search

با این حقیقت روبرو میشیم که جستجوی پیشفرض وردپرس بهترین نیست. به همین دلیل هست که بسیاری از کاربرا به راه حلهای دیگه ای مثل Search WP و Google Custom Search برای سایتهای خود تکیه میکنند. با سپاس از وردپرس جدید، با با وردپرس ۳.۷ جستجوی پیشفرض بهتر شده . اکنون وردپرس نتایج جستجو رو به ترتیب ارتباط نشان میدن، نه به ترتیب تاریخ. در صورتی که لغات کلیدی به عنوان یا متن همخوانی داشته باشن اون رو مرتبط میدونه.

Inline documentation for hooks

بعنوان یک نرم افزار منبع باز وردپرس رایگان بوده و کدهای امنیتی برای هرکس، به منظور استفاده، اصلاح و مطالعه و ساخت چیزی بر پایه ی اون در دسترس هست، مثل پلاگین ها!

تمامی کدهای وردپرس مستند بوده و همچنین در این نسخه کدهای جدید در دسترس قرار گرفته. تیم مرکزی تصمیم گرفته تا مستندسازی درون برنامه ای رر برای تمامی کدها در هسته کاهش بده. این کار سازنده های جدید رو برای مطالعه ی کد، یادگیری و تمرین اون راحت تر میکند. همچنین به سازنده های باتجربه کمک میکنه تا برای کاربردهای وردپرس خودشون، کدهای بهتری بنویسند.

وردپرس ۳.۷ در حال حاضر بتا هست و امکان کمی وجود داره که ویژگیهای جدید به اون اضافه بشه. هرچند هنوز امکان داره که نسخه نهایی متفاوت باشه.

اگر میخواید ورژن بتا رو امتحان کنید، میتونید از طریق نصب وردپرس در محیط سرور داخلی یا Localhost اقدام کنید. البته قبل از این کار، حتما افزونه ی   WordPress Beta Testerرو نصب کنید.

دانلود افزونه WordPress Beta Teste

دانلود وردپرس نخسه ۳٫۷

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ارمیا در تاریخ 1392/10/16 و 18:16 دقیقه ارسال شده است

کافیست جای زخمت را بلد باشند ، از اعلاترین نمک برایت مرحم میسازند

همان هایی که تا دیروز برایشان از جان مایه میگذاشتی

________ __ __________ _ __________________ _

CART POSTAL - NEW SMS - NEW MUSIC - DESIGN PHOTO

با طرحی نو . . . اگر دوست داشتید لینک کنید و به ما اطلاع بدید . . .

حتما نظرتون رو برام بگید . منتظرتون هستم شما هم سر بزنید . . .

اگر دوست دارید با ما در اداره سایت و نوشتن همیاری کنید خبر بدید . . .

بعد از ورود به سایت میتونید آدرس اصلی رو ببینید . لطفا اونو لینک کنید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 368
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 108
  • آی پی امروز : 307
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 402
  • باردید دیروز : 242
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 644
  • بازدید ماه : 8,361
  • بازدید سال : 39,700
  • بازدید کلی : 466,661