loading...
سايت تفريحي سي روز
admin بازدید : 95 شنبه 21 تیر 1393 نظرات (0)

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما معضل بی حجابی و بدحجابی در سطح شهر بیداد می کند و پوشش‌ها متفاوت و شاهد بروز بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم بگونه ای که هنگامی که قدم در سطح شهر می گذاریم چیزی که بیشتر خود را نمایان می کند پوشش نامناسب زنان و دختران ماست.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از زرین خبر؛ هر سالی که به جلو می رویم بدحجابی‌ها شکل و شمایل وقیحانه تری به خود می‌گیرند تا جایی که دیگر با سری به مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم، مانتو هم دیگر معنای خود را از دست داده است و بیشتر شبیه شنلی شده است که تنها روی شانه ها آویزان می شود شلوار زنانه هم جای خود را به پوششی به نام «ساپورت» داده است.

پیشرفت بی شرمانه بی حجابی ها همچون پیشرفت آب دریا آنقدر تکراری شده که انگار همه ساله از پیش مردم آمادگی این را دارند که با آغازگرما نوع حجابها نسبت به سال گذشته با پیشرفت منفی همراه باشد .
اوایل کمی موهای خود را از جلو نمایان می کردند کم کم روسری ها عقب و عقب تر رفت راضی نشدند به لطف گیره و کلیپس، کوهان شتر برسرهای خود کاشتند و موهای خود را به معرض دید قرار دادند ، بازهم آرام نگرفتند و نوع دیگری از بدحجابی را رواج دادند.
از سویی فصل تابستان با گرمای طاقت فرسایش، زمان مناسبی برای خودنمایی افراد فرصت طلب فراهم می‌کند؛ افرادی که گرما را بهانه قرار داده و با لباس‌های نامناسب و دور از شأن یک انسان در خیابان‌های شهر تردد می‌کنند و ارزشهای ایرانی و اسلامی را به سخره می گیرند.
باید گفت که بدحجابی در جامعه به معضلی برای خانواده‌ها و مسئولان بدل شده است، کارشناسان علت‌های بسیاری را در زمینه رواج بدحجابی موثر می‌دانند که مشکلات روحی و روانی، ناآگاهی و بی‌توجهی خانواده‌ها را می‌توان از مهم‌ترین این عوامل دانست.
مردانی که دین و ایمان ندارند، از غیرت هم بویی نبرده‌اند، این مردان در برابر عشوه‌گری‌های زنان و دختران خود در جامعه بی‌تفاوت هستند و بی‌شک این بی‌غیرتی‌ها از علت‌های اصلی رواج بدحجابی به شمار می‌رود.
با وجود اینکه رواج بدحجابی در  شهرستان میاندوآب بیشتر از بی حجابی است  ولی با آغاز فصل تابستان و به بهانه گرما، بعضی از افراد لباس‌هایی را به تن می‌کنند که این امر مصداق بارز بی‌حجابی به شمار می‌آید.
درتعالیم دینی ما آمده است که خداوند امنیت را برای زنان بیشتر از مردان می‌خواهد و زمانی که زن باحجاب باشد، مورد تعرض قرار نمی‌گیرد.
از سوی دیگر زن با حجاب می‌داند که هیچ فردی به او نگاه بدی نمی‌کند و مردان نامحرم در مورد این فرد صحبت نمی‌کنند و با بهره‌گیری از حجاب، امنیت را به خود هدیه می‌دهد.
متاسفانه  افراد بدحجاب علاوه بر خود برای دیگران به ویژه کانون خانواده نیز ایجاد زحمت می‌کنند، زنی که با وضعیت نامناسب حجاب از منزل بیرون می‌آید و به عشوه‌گری در جامعه می‌پردازد، موجب بی‌رغبتی بعضی از مردان به همسرانشان می‌شود.
اما شاید یکی از علت‌های مهم وقوع طلاق در بین زوج‌ها مشاهده‌های مردان در بیرون از خانه است که ممکن است بعضی از زیبایی‌های ظاهری که مرد در زنان بدحجاب می‌بیند را همسر وی نداشته باشد و بی رغبتی مرد به زن موجب خراب شدن زندگی‌ها و جدایی زوج‌ها می‌شود.
لازم به ذکر است همان گونه که در خیابان های میاندوآب به نظر می رسد, هنوز اکثریت جامعه زنان و دختران میاندوآبی به حجاب و مسائل عفت عمومی پایبند هستند اما اگر مسئولین امر در برخورد و ساماندهی وضعیت فعلی کوتاهی کنند یقیناً با شکسته شدن قبح بدحجابی، نسل آینده از این مخاطرات مصون نخواهند بود.
و نیز هرگز یادمان نرود گناه کسانی که سکوت می کنند و با بی تفاوتی خود زمینه جولان معدود افراد بی حجاب را در جامعه فراهم می کنند کمتر از مروجین بی حجابی و بی حیایی در جامعه نیست و همه در پیشگاه خداوند مسئول هستیم .
با این وجود باید مسئولان فرهنگی بتوانند با برنامه های فرهنگی مناسب جلوی این رویه نگران کننده را بگیرند ، و این باور را به مردم بقبولانند که حجاب می تواند برای آنها مصونیت بیاورد و جامعه را از بسیاری از خطرات و آسیبها دور می کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 368
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 108
  • آی پی امروز : 325
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 434
  • باردید دیروز : 242
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 676
  • بازدید ماه : 8,393
  • بازدید سال : 39,732
  • بازدید کلی : 466,693